דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הסרת כתמים על ספות 

מאת    [ 23/07/2011 ]

מילים במאמר: 488   [ נצפה 3679 פעמים ]

הסרת כתמים על ספות

ספה הינו פריט הנמצא בכל בית ובית, מדובר בפריט שימושי ועיצובי גם יחד הדורש השקעת תקציב כספי לא קטן. כיוצא בכך, אין לבחור ספה מבלי להשקיע מחשבה תחילה. סוג החומר שממנו עשויה הספה מאוד חשוב ובהחלט ישפיע על תוחלת החיים של הספה שלכם. במקרה של בחירת ספה העשויה בד בהיר למשל, יש לדעת כי רוב הסיכויים שיופיעו כתמים לאחר תקופה קצרה. אם הסרת כתמים אינו דבר שאיתו הינכם רוצים להתעסק אז דעו כי יש לשמר את הספה על ידי תחזוקה על בסיס יומי וגם על ידי מתן ניקוי מעמיק פעם בשנה. המטרה היא כמובן שלא תיאלצו להחליף את הספה כל שנתיים.

טיפול עצמי בהסרת כתמים

רבים נוטים לחשוב כי ניתן לטפל בכל בעיה של הסרת כתמים לבדם אך זוהי טעות!. רק חברת ניקיון תדע לטפל בבעיה של הסרת כתמים קשים במיוחד. טיפול עצמי מתאים יותר לניקוי לכלוך על ספה כאשר לכל סוג לכלוך, פתרון משלו!. אם הנכם מוצאים על הספה אבק, חול, שאריות אוכל או כל דבר אחר שהינו מוצק עליכם לנקות את הספה על ידי שואב אבק בלבד וזאת על בסיס שבועי. במקרה זה לא מדובר בבעיה של הסרת כתמים.

טיפול באמצעות חומרי ניקוי להסרת כתמים

במצב והנכם מבחינים בכתמים קטנים שלא התפשטו על משטח גדול כמו נוזל שנשפך, פליטה של תינוק, גוש מסטיק שנדבק לספה וכדומה, עליכם להעניק טיפול מיידי לספה. ניתן למצוא מגוון מוצרי ניקוי המיועדים ל הסרת כתמים. לכל מוצר מומחיות משלו עם הנחיות ספציפיות ולכן, חשוב מאוד לפעול על פי הנחיות המוצר. פרט להוראות הניקוי תוכלו לקרוא על גבי המוצר, לאיזה סוג של בד הוא נועד. קיימים מוצרי ניקוי לספות העשויות מעור בעוד שמוצרים אחרים מיועדים רק לספות מבדים. דעו, כי בחירה לא נכונה של מוצר ניקוי עלולה להביא לתוצאה לא רצויה בלתי הפיכה, הרכב הבד יכול להיפגע, גוון העור יכול להיחלש ועוד. אולי שמעתם מחברים על מתכוני סבתא עבור הסרת כתמים אבל מתכונים אלו היו בעיקר טובים ויעילים לספות של פעם. כיום, הספות עשויות מבדים כה ייחודים כך שלא כדאי להתנסות בשיטות סבתא ומוטב לבחור בחומר ניקוי מתאים.

אם רכשתם ספה המאובזרת בכריות קטנות, אל תכבסו את הכריות מבלי לדעת אם הבד מתאים לכך. אכן, לא ניתן לכבס כל בד במכונת כביסה קלאסית ולכן מוטב לפעול על פי הוראות היצרן של הספה.

לסיכום, חשוב מאוד לזהות את מקור הכתם אם עליכם לטפל בבעיה של הסרת כתמים. אם הנכם מבחינים בכתם של קפה או מיץ אז מדובר בכתם שמקורו מים. אם הנכם מזהים כתם של טוש או דיו אז מדובר בכתם שמקורו צבע. לכל סוג כתם, טיפול ספציפי לו. לאחר שזיהיתם את מקור הכתם, זהו את סוג הבד של הספה שלכם. האם מדובר בבד מהחי או הצומח כמו עור או סיזל או שמא מדובר בבד סינטטי כמו אקרילן או פוליאסטר.

אם אינכם רוצים לקחת סיכון להחמרת הנזק, פנו למקצוענים בתחום של הסרת כתמים. ברשותם מגוון חומרי ניקוי מקצועיים וספציפיים לסוג הכתם וסוג הבד של הספה. מומחים להסרת כתמים ייאפשרו לכם להחזיק באותה ספה במשך שנים רבות מאוד.  

אוז'לבו איציק




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב